25 Haziran 2015 Perşembe

Neden Ateizm?


Farklı sayfalardan topladığımız yorumlar ile farklı kişilerin neden ateizmi seçtiklerine dair düşüncelerini kısa bir şekilde aralarından seçerek yazdık.

İşte onların "Neden Ateizm?" sorusuna cevapları:


1.

İlk olarak bir çoğumuz hiç bir zaman Müslüman olmadık , çoğumuz ezan okunduğunda bacak bacak üstüne attıysa bir bacağını indirdi. Ancak kitap namaza git diyordu. En büyük etken dinin aslında bir inanç sistemi değil toplum arasına kabul olma sistemi olduğunu görmemdi.

2.

bilimsel olduğu öne sürülen bir hipotez tüm duyularımızla kanıtlanmışsa o gerçektir ve gerçek olmayan bilimle çelişen ayetlerle allah neden bize dinini kanıtlamaya çalışsın ki dedim kendime ve bu bile bana yetti…

3. :))))))))))))))))))))) En mantıklı sebep sanırım...

Allah beni böyle yaratmış. :)

4.

Çünkü çok saçmaydılar. Din sadece her yerde olan ama hiçbir yerde gözükmeyen bir İlahi Babaya, şüpheli ve çelişkili bir kitaba ve Arap bir tüccarın sözlerine dayanıyordu.Somut olarak mantıklı bir şey yoktu.Neden inanıyım ki?

5.

Benim ateist olmamdaki en büyük etken, kuranda geçen: “Şüphesiz ki biz cinler ve insanlardan bir çoğunu cehennem için yarattık.” ayetiydi. Ben bu ayeti duyduğumda allak bullak oldum. Düşündüm, ulan madem bizi cehennem için yaratıyorsun, sonra bizden nasıl sorumluluk bekliyorsun? Sonra gidip kuranın mealini açtım. Okudum çoğu saçma ayetleri, çelişkileri… O kadar fazlalar ki… Kuran, tanrı tarafından gönderilmiş kutsal bir kitapta nasıl oluyor da bu kadar fazla çelişki ve saçmalık oluyor? Bundan sonra deistim demeye başladım fakat sonraları iyice ilerlemesiyle ateist olmaya karar verdim.

6.



7.

Madem alın yazısı diye bir şey var ve yapacağımız hey şey biliniyor o zaman gideceğimiz yer baştan belli değil mi? Tanrının adaletinden bahsediliyor , Ben çok iyi bir insanken ve henüz çocukken  neden kanser oldum ? Beni tanrı değil bilim kurtardı, bundan çok eminim. Afrika'da çocuklar neden açlıktan ölür? çelişki üstüne çelişki çelişki. 1 saat mantıklı düşününce zincirlerden kurtuluyor insan aslında.

8.

dinler insanlara nefreti aşılıyor.mesela çoğu Müslüman Yahudilerden nefret eder.aynı durum tersi içinde geçerli. Ancak ateist olmamın asıl nedeni var olan dinlerin hiçbir kanıtı bulunmazken o dinlerin yanlış olduğuna dair birçok kanıt bulunması.

9.

Ateizm yaradılıştan daha mantıklı, bir tanrının olmasına olanak veremiyorum.

10.

dinlerin çağ dışı olduğunu düşünüyorum. bilim henüz gelişmemişken insanların bilmedikleri şeylerden dinleri oluşturdular. mesela şimşek çaktı, bunun bilimsel açıklamasını bilmiyorlardı, düşündüler işin içinden çıkamadılar ve Zeus yaptı dediler.
"Aynı şekilde bir Müslüman'ın başına bir kötülük geldiğinde bu Allah'tan geldi der." 

11.

Kuranı objektif gözle okudum ve onu mükemmel bir tanrının yazmadığını aksine kusurlu bir insanın elinden çıktığını görebildim. O vakit kandırıldığımı anladım.
bir defa şüpheye düşünce iyice araştırma yaptım ve ateist oldum.

Alıntı: Resme tıklayın.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder